Przy wyborze kredytu często stajemy przed kolejnym wyborem i mamy wątpliwości czy sami zajmować się wszystkimi procedurami czy przekazać to obeznanej osobie czyli pośrednikowi kredytowemu.

Wiele firm ogłasza, że dysponuje wszystkimi bankami, parabankami i oferują najtańsze produkty dostępne dla danego klienta. W dalszej części tekstu postaram się przedstawić argumenty za i przeciw jak również porównać najtrafniejsze rozwiązanie dla nas jako klientów.

 

W pierwszej kolejności zajmiemy się załatwianiem formalności bezpośrednio w bankach. Jest to bardzo częsta metoda ubiegania się o kredyt jednak nieraz jest to gorszy wariant. Wszystko zalezy od tego jak dużo czasu posiadamy i czy wizyty w banku uzupełniając np braki nie sa dla nas drażniące. Niestety ale człowiek nie jest w stanie poznać wszystkich ofert, porównać ich i wybrac najlepszą z jednego prostego powodu – ilości banków w Polsce. Przy takim natłoku informacji nie jesteśmy w stanie ocenić dostepnych dla nas ofert. Możemy zdać się na bankierów jednak często proponują oni oferty, które są na odstępstwo czy w opcjonalnymi ubezpieczeniami. Dlatego wiedze takiego bankiera najlepiej skonfrontować z innymi doradcami. Najgorsze co mozemy jako klient zrobić to szukać informacji na stronach banków. Zazwyczaj jest tak, ze bank na stronie ma informację o produkcie dostępnym tylko dla garstki osób i to jest tak zwany chwyt marketingowy aby złapać klienta a może nie zobaczy gorszych warunków. Takie metody znane są od wieków i nadal bardzo skuteczne.

 

Żeby nie mówić tylko o wadach załatwiania formalności samemu do plusów należy zaliczyć pełną kontrole nad procesowanym wnioskiem i bezpośredni kontakt z bankierem.

 

Jeśli przejdziemy do plusów i minusów pośredników kredytowych. To najpierw wypada zacząć od tego, że pośrednicy finansowi oferują praktycznie identyczne kredyty jak pracownicy banków. Rozliczani oni są za pozyskanie klienta i wynagradzani przez bank dlatego nie należy się ich bać. W swojej ofercie nieraz oferują produkty wszystkich banków i prarabanków. Załatwiają za nas wszystkie formalności, jeżdża po bankach i w przypadku braków kontaktują się z klientem i bankiem. Jak sama nazwa wskazuje są łącznikiem miedzy klientem a usługodawcą.

 

Do wad takiego rozwiązania możemy załączyć czasami brak profesjonalizmu poprzez ilość produktów, które są w ofercie i czasami pośrednik nie ma możliwości poznać produkt w 100%. Nie są to częste przypadki ale czasami się zdarzają. Innym problemem jaki możę się pojawić jest złożenie do kilku banków gdzie pośrednik dostaje największą prowizję a potem kierowanie klienta na „najgorszy” produkt.

 

Podsumowując oba rozwiązania są bardzo dobre i to od każdego indywidualnie zależy z kim chce współpracować i jakim dostępnym czasem dysponuje.

MK